Fitness Macierzyństwo slider Zdrowie

Szczęśliwa 13-stka!

4 miesiąc.

13 może okazać się naprawdę szczęśliwy! Weszliśmy w 4 miesiąc. 1 trymestr mamy za sobą. Zrobiło się trochę bezpieczniej, a samopoczucie rzeczywiście z każdym dniem się poprawia. Włączyłam do suplementacji witaminy ( z polecenia Pharmaton) jem coraz więcej, choć i tak chyba nie wiele jak na kobietę w ciąży.

Nasze maleństwo pozwala skubnąć mamie coś słodkiego, ale co jest fajne… nie objadamy się.  Mama wraca do aktywności i treningów na siłowni, bo lubimy to oboje. Zamiłowanie do sportu ma w genach, więc nie dziwi mnie to, że tak dobrze czujemy się, gdy ćwiczymy. Tata będzie z nas dumny.

Ogromną pomocą i wsparciem okazuje się być Ania Lewandowska, która pisząc artykuły o ciąży wyczerpuje temat na maxa, dając przyszłym mamom mnóstwo nowej wiedzy. Ufam jej w tej kwestii, choć szkoda, że ani Ania, ani Natalia Gacka, więcej nie napisały o I trymestrze, który tak bardzo odbiera siły i chęci do życia. Ja osobiście czułam się psychicznie źle, że nie mogę ćwiczyć, kiedy one podobno mogły w tym samym czasie.

W ciąży dobrze znaleźć swoją aktywność. Każdej przyszłej mamie forma i sprawność ogromnie się przydadzą. Nie rezygnujcie Kobietki w tym czasie z aktywności, jaka ona by nie była. Jeśli chodzi o mnie, to jestem gym lover i tam czuję się jak ryba w wodzie. Natomiast spróbowałam w 12 tygodniu podczas pobytu  w spa jogi. Było fantastycznie. Ogromnym plusem jogi jest rozluźnianie ciała jak i głowy. My, przyszłe mamy z uwagi na cały wachlarz hormonów, potrzebujemy rozluźnienia układu nerwowego. Jeśli skorzystasz z jogi dla kobiet w ciąży, bo tylko z takiej należy w tym czasie korzystać, poczujesz jak kojąco wpływa na Twój kręgosłup, otwieranie miednicy, a w efekcie na lepszy poród ( podobno).

Polecany przez lekarzy jest przede wszystkim basen, który świetnie rozluźnia i uelastycznia mięśnie, choć nie należy zapominać o ochronie przed infekcjami. Najprostszą metodą na ruch jest oczywiście spacer, taki szybszy i najlepiej w towarzystwie zielonych drzew. Jestem przekonana, że znajdziesz coś dla siebie. Jedno jest pewne…aktywność przy prawidłowym przebiegu ciąży jest niezbędna ku najlepszemu samopoczuciu!

No widzicie? Rozpisałam się na temat aktywności, bo za tym najbardziej tęsknie. Ech… stworzę posta o aktywności w ciąży osobno 😉 Tymczasem rosnę!

 

You Might Also Like

2 komentarze

  • Reply
    Marta
    24 kwietnia 2017 at 09:53

    Niestety nie wszystkie mamusie moga byc aktywne od pocz ciazy, niektore musza lezec plackiem 9mies..masakra.. ja witamin brac nie moge bo moj organizm zle znosi taka chemie wiec jako ze to 3cia ciaza spozywam wszystko z natury 😊 za 80dni mam termin i strasznie sie boje mimo wszystko…
    Kinga jak znajdziesz sposob na nogi to opisz..bo ja juz sie czuje jak kon na wybiegu a małżonek chyba chce sie wyprowadzic spac do auta 😁 duzo zdrowka!

    • Reply
      Kinga Roszak-Szydłowska
      24 kwietnia 2017 at 09:56

      To prawda! Niektóre mamuśki muszą leżeć 🙁 Czy Ty jesteś wśród nich ? Jaki problem masz z nogami?

    Leave a Reply